هرمزگان زیبا

ساخت وبلاگ

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از رودان نیوز؛ احمد رحیمی مدیر آموزش و پرورش رودان در شورای معاونین این اداره با اشاره به اینکه 51میلیاردو 568 میلیون ریال در قالب وام ضروری به 436 نفر از اعضا و متقاضیان صندوق وام ضروری فرهنگیان از ابتدای سال 94 تاکنون پرداخت شده است، اظهار کرد: در حال حاظر یک هزارو 575 نفر از فرهنگیان رودان عضو صندوق وام ضروری هستند که درصورت نیاز به دریافت وام با کارمزد 1درصد می توانند بنابر مبلغ موجودی صندوق ضروری از 30 تا 300 میلیون ریال وام تمام قرض الحسنه دریافت کنند.

رحیمی با اعلام واریز مبلغ 48میلیارد و231 میلیون ریال از سوی فرهنگیان به صندوق وام ضروری در طول سال گذشته، افزود: هر عضو جهت دریافت وام به میزان سه برابر سهم موجودی صندوق خود می تواند وام دریافت کند.

وی با اشاره به کمک هزینه های رفاهی فرهنگیان، کمک به خانواده های فرهنگیان متوفی و کارکنان ستادی اضافه کرد: 284میلیون ریال نیز به منظور رفاه فرهنگیان در این خصوص هزینه شده است و با در نظر داشتن رفاه هرچه بیشتر فرهنگیان در سفرهای تابستانه به مشهد مقدس یک باب آموزشگاه با امکانات رفاهی به مدت 45 روز پذیرای فرهنگیان است.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: فرهنگیان رودان با دریافت معرفی نامه از واحد تعاون و رفاه کارکنان می توانند از خدمات رفاهی آموزشگاه در مشهد مقدس از دوم مردادماه لغایت 16 شهریور ماه به ازای هر روز اقامت یک خانواده 5الی 8نفره 15 هزارتومان و به ازای هر نفر اضافه 4 هزارتومان استفاده کنند.

این مسئول با اشاره به محدودیت استفاده از اماکن رفاهی گفت: هر خانواده فرهنگی میتوانند فقط 3 روز از خدمات موجود در آموزشگاه رفاهی استفاده کنند و زوج های فرهنگی تا 5روز از امکانات این مرکز رفاهی بهرمند می شوند.

مدیر آموزش و پرورش رودان درپایان خاطرنشان کرد: در 6ماه گذشته تا کنون 351 نفر از فرهنگیان جهت دریافت وام از 20میلیون ریال تا سقف 600میلیون ریال به بانک های ملی، ملت، مسکن و مهر اقتصاد معرفی شده اند که 15میلیارد و 750میلیون ریال از بانکهای عامل در قالب طرح های ارائه شده وام دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 236 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:25

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از  رودان نیوز؛ همایش طلایه داران تبلیغ ماه مبار رمضان با حضور ائمه جمعه محترم هرمزگان، علما، فضلا، مبلغین، مسئولین و شورای فرهنگ عمومی رودان در حسینه امام خمینی(ره) دفتر امام جمعه رودان برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمهدی تاج زاد امام جمعه رودان در این همایش با اشاره به ماه برفضیلت رمضان، گفت: ماه رمضان بارقه رحمت الهی بر لطف خدواند بر ما پرتو افکنی می کند، این ماه که اولش رحمت، وسطش مغفرت و آخرش عتق من المیزان است، خدواند متعال روح و جان انسان را زنده می کند و دلها را آماده دریافت فیض می کند.

تاج زاد با بیان اینکه ماه رمضان فرصت خوبی برای تبلیغ دین و ترویج معارف است، اظهار کرد: این ماه مبارک، هم شهرالله و هم ماه نزول قرآن و میدان تفضلات الهی است و بالاترین و زیباترین فرصت برای تبلیغ دین و ترویج معارف است، و روحانیت معزز و معظم و مبلغین باید از این فرصت استفاده کنند.

امام جمعه رودان افزود: حضرت علی(ع) روش تبلیغ پیغمبر را چنین وصف می کند که پیامبر نهایت خیرخواهی برای مردم با بیان حقایق و معارف به روش حکمت آمیزو موعظه حسنه تبلیغ در عمل را که موثرترین نوع تبلیغ است را انجام می داد.

وی وجود آیت الله جاودان در شهرستان رودان را نمونه بارز تبلیغ در عمل عنوان کرد و ادامه داد: شهرستان رودان با داشتن مردمی ولایتمدار، شهیدپرور و محب خاندان پیغمبر، جایگاه خوبی برای تبلیغ معارف ناب محمد(ص) است و این اشک و بکایی که در اینجا هست باید از آن بهترین استفاده را برد.

تاج زاد با بیان اینکه دنیای امروز کانون شبهات است، خاطرنشان کرد: جنگ امروز جنگ نرم است و در فضای مجازی دشمن بسیار زیرکانه کار می کند،در خانه، تفکرات مخرب غربی را به خانواده های ما ترزیق می کند، پس در این شرایط وظیفه طلاب و سربازان امام زمان(عج) بسیار سخت و مشکل است.

حجت الاسلام سید هاشمی از اساتید حوزه علمیه قم هم در این همایش نقش روحانیت و روحانیون در تبلیغ دین مبین اسلام را مهم دانست و افزود: طلاب و مبلغین می توانند احکام درست زندگی کردن اسلامی را به مردم بیاموزند و این ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای این کار و ترویج دین و مکتب اسلامی باشند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رودان نیز در سخنانی با اشاره به آمار بالای تصادفات در شهرستان، گفت: آمار تصادفات در رودان بعلت رعایت نکردن قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی و نکات ایمنی افزایش پیدا کرده است و از طلاب و مبلغین انتظار می رود در این ماه پربرکت، مردم را هم در این زمینه آگاه و نکات و موارد ضروری را گوشزد کنند.

در ادامه این همایش کتابچه ای تحت عنوان بررسی معضلات اجتماعی شهرستان رودان که از طرف دفتر امام جمعه و شورای فرهنگ عمومی شهرستان تهیه شده بود جهت آشنایی هر چه بیشتر روحانیون و مبلیغین با معضلات اجتماعی شهرستان بین آنها توزیع شد.

در پایان این همایش هدایایی از طرف دفتر امام جمعه به طلاب و مبلغین اهدا شد و همچنین نماز مغرب و عشاء را با امامت حجت الاسلام مهدی امام جمعه موقت رودان اقامه کردند و بعد از آن، سر سفره کریم اهل بیت(ع) افطار کردند.

IMG_8214IMG_8228IMG_8234IMG_8239IMG_8240IMG_8243IMG_8246IMG_8251IMG_8258IMG_8262IMG_8264IMG_8268IMG_8269

انتهای پیام/پ

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 244 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:25

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از رودان نیوز؛ احمد محمودی فرماندار رودان در کارگروه اشتغال شهرستان با اشاره به معضل اشتغال وبیکاری در جامعه، اظهار کرد: موضوع اشتغال یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است و پرداختن به این موضوع با اهمیت اثرات بسیار قابل توجهی در تمامی حوزه های اجتماعی دارد.

محمودی افزود: یکی از مولفه های ثابت بحث اقتصاد مقاومتی، بخش اشتغال است و آنچه که در اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است اینکه به حوزه های زیادی مرتبط است و دو رکن اصلی آن حاکمیت و در واقع دولت و مردم قرار دارند.

وی با حمایت از بنگاههای اقتصادی و کارخانجات ادامه داد: با فعالیت هر چه بهتر این واحدهای صنعتی تولید داخلی و افزایش اشتغال رقم خواهد خورد.

فرماندار رودان اضافه کرد: با حفظ وضعیت موجود و راه اندازی واحد های صنعتی و تولیدی راکد و نیمه فعال، کمک شایانی به چرخه اقتصاد، تولید و اشتغال شهرستان رودان می شود،و مشکلات موجود باید رصد و حل شود.

محمودی خواستار توجه ویژه به بانوان و پتانسیل های بسیار بالای این قشر مهم اجتماع شد و گفت:به لحاظ اینکه پتانسیل و ظرفیت های بسیار زیاد بانوان آنها می توانند با تشکیل تعاونی هایی از تسهیلات مناسب برخوردار شوند و توانمندیها و دستاوردهای خود را در بازار های داخلی و خارجی عرضه کنند.

وی راه اندازی بازارچه اختصاصی بانوان در مناطق روستایی و شهری را مکان مناسبی برای ارائه دستاوردها و ظرفیت های بانوان دانست و خاطر نشان کرد: این موضوع با تلاش و همکاری بخشداری مرکزی و شهرداری رودان محقق می شود.

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 223 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 23:25

* حکم روزه گرفتن برای زن باردارکه نمی داند روزه برای جنین ضرر دارد یا نه

 *  همه مراجع:

 اگر بر اثر روزه، ترس از ضرر برای جنین داشته باشد، نباید روزه بگیرد. [1]

  *  زنی که بچه شیر می دهد، حکم  روزه  او چگونه است؟

همه مراجع:

 اگر روزه باعث کمی شیر او و ناراحتی بچه شود، یا برای خودش ضرر داشته باشد، روزه بر او واجب نیست و باید برای هر روز یک مد طعام به فقیر بدهد و روزه ها را بعدا قضا کند. [2]

   آیات عظام: امام و خامنه ای: اگر برای خودش ضرر داشته باشد، دادن یک مد طعام، بنابر احتیاط واجب است.

   آیات عظام: صافی و مکارم: اگر برای خودش ضرر داشته باشد، دادن یک مد طعام لازم نیست.

  * مادری که به نوزاد دو ماهه اش شیر می دهد، با توجه به بودن شیرخشک در بازار آیا می تواند روزه بگیرد؟

همه مراجع:

اگر استفاده از شیر خشک برای تغذیه نوزاد ضرر و مشکلی ندارد باید روزه بیگرد. [3]

آیات عظام: خامنه ای و سیستانی: بنابر احتیاط واجب.

منبع:

[1]. توضیح المسائل ده مرجع ، م 1728

 امام، استفتائات، ج1، (احکام روزه)، با استفاده از س 40، 41، 43 و 44؛

آیت الله بهجت، استفتائات، ج2، با استفاده از س 2885، 2886، 2889 و 2898؛

آیت الله خامنه ای، اجوبه الاستفتائات، س 745؛

آیت الله سبحانی، احکام جوانان، با استفاده از م 339؛

آیت الله سیستانی، سایت، (روزه مریض)، با استفاده از س 1؛

آیت الله صافی، جامع الاحکام، ج1، س 500؛

آیت الله مکارم، استفتائات جدید، ج3، با استفاده از س 301 و 302.

[2]. توضیح المسائل ده مرجع، م 1729

 آیت الله خامنه ای، اجوبه الاستفتائات، س 747

 استفتا؛ آیت الله سبحانی، توضیح المسائل، م 1638.

[3]. توضیح المسائل ده مرجع، با استفاده از م 1729؛ آیت الله خامنه ای و آیت الله مکارم: استفتا.

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 196 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:08

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس، در راستای تسریع در امر امدادرسانی و استفاده از تمامی ظرفیت ها برای کمک به مردم تبریز، یک گردان از ارتشیان تیپ ۱۲۱ تکاور نیروی زمین ارتش به منطقه اعزام شد.

به دنبال بارندگی شدید اخیر در شمالغرب کشور و سرازیر شدن گل و لای در برخی از معابر شهر تبریز و آبگرفتگی برخی از منازل، نیروی زمینی ارتش در امر امداد رسانی به مردم حاضر شده و با امکانات موجود خود در منطقه به یاری سیل زدگان شهر تبریز پرداخت.

روابط عمومی نیروی زمینی ارتش همچنین اعلام کرد علاوه بر اعزام یک گردان نیرو به منطقه، یک گردان دیگر نیز در حال آماده باش است.

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 187 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:08

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس، به دنبال شکایت سازمان اطلاعات سپاه پاسدران انقلاب اسلامی ، روزنامه « قانون» از سوی دادستانی توقیف شد.

وب سایت این روزنامه در خبری نوشت: در نامه توقیف روزنامه قانون آمده است که نظر به اعلام جرم سازمان اطلاعات سپاه و معاونت حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه روزنامه قانون دایر بر افترا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی ، مستندا به بند 5 اصل 156 قانون اساسی در راستای وظایف قوه قضائیه در پیشگیری از وقوع از جرم و در راستای ماده 114 آیین دادرسی کیفری ، روزنامه قانون توقیف می‌باشد.

روزنامه قانون در حالی توقیف شده است که هفته گذشته نیز دادستانی تهران نسبت به درج گزارشی در این روزنامه واکنش نشان داده و آن را کذب خوانده بود.

جعفری دولت آبادی همچنین از تعقیب قضایی مدیرمسئول قانون خبر داده بود.

17 اردیبهشت 93 نیز این روزنامه با دستور دادستانی به علت انتشار خبری با عنوان «آزادی سردار رویانیان» که از سوی دادستانی کذب عنوان شد، توقیف شده بود.

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 189 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:08

محور بندی بیانات رهبری در دیدار با اساتید دانشگاه ها 29/03/95

یکی از وظایف دانایان و خردمندان و نخبگان یک کشور، نگاه به آینده است. ما میخواهیم بیست سال بعد چه‌جور ایرانی داشته باشیم، این مهم است. اگر درباره‌ی اقتصاد بحث میکنیم، درباره‌ی علم بحث می‌کنیم، درباره‌ی فنّاوری بحث میکنیم، درباره‌ی اخلاق و معرفت بحث میکنیم، هدف این است که معلوم باشد ما برای مقطع بیست سال بعد چه‌جور ایرانی را می‌خواهیم.

ایران آینده

این کسانی که امروز دانشجوی شما هستند، بیست سال بعد اینها رئیس‌جمهورند، وزیرند، نماینده‌ی مجلسند، مدیر فلان دستگاهند، یعنی کشور دست اینها است؛ شما میخواهید بیست سال بعد چه داشته باشید؟

اهمیت کار استادان و مسئولان دانشگاه

ایران مقتدر

ایران مستقل

ایران متدیّن

 ایران ثروتمند؛

 ایرانی برخوردار از عدالت، عدالت اقتصادی، عدالت اجتماعی، عدالت قضائی؛

 ایرانی با یک حکومت مردمی؛ ایرانی با حکومتی پاک، جهادگر، دلسوز و پرهیزکار

ویژگی های مطلوب  ایران بیست سال بعد

یا حتّی با بعضی از آنها مخالفیم؛ [یعنی] ایرانی میخواهیم که در آن رونق اقتصادی و رفاه اقتصادی باشد ولو به‌صورت وابسته‌ی به دیگران. البتّه چنین چیزی امکان هم ندارد و حالا [خود] این بحث دارد که کشوری که از لحاظ اقتصادی وابسته‌ی به دیگران است امکان رفاه اقتصادی ندارد؛ بله، قلّه‌های ثروت در آنجاها به وجود می‌آید امّا اینکه کشور برخوردار از رفاه و آرامش فکری و اقتصادی باشد، چنین چیزی امکان ندارد.

رونق و رفاه اقتصادی با وابستگی امکان ندارد

تقریباً مثل الان- متّکی به نفت و خام‌فروشی؛ کشوری از لحاظ فرهنگی رها شده؛ کشوری مبتلا به گسست‌های اجتماعی، گسست‌های قومی، گسست‌های دینی و مذهبی، گسست‌های سیاسی؛ کشوری با حاکمیّت اشرافی، با قلّه‌های ثروت از قبیل آنچه در آمریکا وجود دارد

نتایج کشور تک محصول

در آمریکا طبق همین اخبار آشکار، هوا که گرم میشود، عدّه‌ای از گرما میمیرند؛ خب از گرما که در خانه‌ها کسی نمیمیرد؛ این یعنی بی‌خانمانی، یا وقتی سرما میشود از سرما کسان زیادی میمیرند -که آمارهایش گاهی از دستشان در میرود و گفته میشود و خیلی اوقات هم گفته نمیشود- این یعنی بی‌خانمانی. در کشوری با آن ثروت -آمریکا کشور ثروتمندی است- این معنایش این است که قلّه‌هایی وجود دارد و در کنار این قلّه‌ها درّه‌های بدبختی و نابسامانی و فقر و محرومیّت وجود دارد.

بی خانمانی در امریکا

آن انسان عالم، صبور، مجاهد فی‌سبیل‌الله، برای خدا کار بکن، که برای خودش کیسه ندوخته و کار را بلد است و وارد میدان میشود و شجاعانه انجام میدهد، کارآمدی کار او است. ما دنبال این هستیم. این کجا تربیت میشود؟ عمدتاً در دانشگاه‌ها

کارآمدی را چه کسی [محقّق] می‌کند؟

پیشرفت علمی لازم است،

انضباط اخلاقی لازم است،

 خویشتن‌داری دینی در محیط دانشگاه لازم است،

 بصیرت سیاسی لازم است،

 احساس هویّت و افتخار به هویّت لازم است.

الزامات دانشگاه ها

مسئله‌ای که بنده رویش تکیه میکنم، مسئله‌ی سرعت رشد است. در یکی از جلساتی که باز هم رؤسای دانشگاه‌ها و اساتید بودند، بنده راجع به سرعت رشد و اینکه این سرعت کم شده، تذکّری دادم؛(۵) وزیر محترم به من نامه نوشتند که «نه، رشد ما ادامه دارد» و آمارهایی را هم ذکر کرده بودند. من میدانم رشد ادامه دارد؛ بحث من بر سر این نیست که ما رشد علمی نداریم؛ چرا، خب من دارم میبینم که داریم؛ بحث من بر سر سرعت این رشد است؛ سرعت ما کم شده. ما امروز احتیاج داریم به اینکه این رشد را سرعت ببخشیم. ببینید؛ مثلاً در یک مسابقه‌ی اتومبیل‌رانی که همه دارند با سرعت ۲۵۰ یا ۳۰۰ حرکت میکنند، جنابعالی اگر در آن خطوط جلو باشی، [سرعتت] همان ۲۵۰ یا ۳۰۰ باشد عیبی ندارد؛ امّا اگر در آخر خط هستید، در قسمتهای عقب قرار دارید، دیگر سرعت ۲۵۰ به دردتان نمیخورد؛ اگر با [سرعت‌] ۲۵۰ و ۳۰۰ که آن جلویی دارد حرکت میکند شما هم حرکت بکنید، همیشه عقبید؛ باید سرعتت را زیاد کنی تا برسی جلو؛ وقتی جلو رسیدی، خیلی خب همگام با آنها پیش برو.

سرعت رشد علمی

استاد میتواند در زمینه‌ی احساس هویّت در دل دانشجو تأثیر بگذارد تا احساس کند هویّت با ارزشی دارد و به آن افتخار بکند. اینکه استاد ما در داخل کلاس دل دانشجو را خالی کند و مدام بگوید «شما کوچکید، شما حقیرید، شما عقب‌مانده‌اید» خیانت است؛ این بی‌تعارف خیانت است. اینکه استاد ما دانشجوی نخبه را تشویق کند که «آقا! اینجا مانده‌ای چه‌کار کنی؟ بلند شو برو [خارج‌] استفاده کن!»، خب اینجا بهترین دانشگاه‌های کشور با هزینه‌ی زیاد این دانشجو را آماده کرده‌اند، پرورش داده‌اند؛ آن‌وقتی‌که وقت استفاده و میوه‌چینیِ از این نهال با ارزش است، برود میوه‌اش را جای دیگر بدهد؟ این خیانت است.

خیانت اساتید

در جاهای دیگر، مردم‌سالاری در واقع حزب‌سالاری است. در غرب حزب هم به‌معنای یک مجموعه و شبکه‌ی منتشره در مردم نیست؛ نه در آمریکا، نه در انگلیس، نه در جاهای دیگر. این را توجّه داشته باشید. در کشورهای غربی حزب یک کلوپ است؛ یک کلوپ سیاسی است، یک باشگاه است که یک مجموعه‌ای از نخبگان آنجا جمع میشوند با شعارهایی، با سرمایه‌دارهایی، با مانند اینهایی، میتوانند مردم را با تبلیغات، در انتخابات جذب کنند؛ مردم‌سالاری به‌معنای واقعی نیست، اینجا -در کشور ما- مردم‌سالاری به‌معنای واقعی کلمه است، درعین‌حال با دین و با اسلام همراه است

حزب و انتخابات  در غرب

ما چندین هزار دانشجو در خارج داریم، اگر این افتخار بود، آن دانشجو پامیشود می‌آید ایران. [البتّه‌] درسش را بخواند؛ بنده از رفتن دانشجو به خارج از کشور احساس وحشت نمیکنم، بارها هم گفته‌ام، برود درسش را بخواند، یاد بگیرد، بیاید برای کشورش مفید باشد. این کِی خواهد شد؟ آن‌وقتی که به ایرانی بودن افتخار کند، به انقلابی بودن افتخار کند. این احساس هویّت، معنایش این است.

رفتن دانشجو به خارج از کشور

آیا وظیفه‌اش این است که از آن گرایشی که با مبانی انقلاب مخالف است حمایت کند و با او همکاری کند؟ نه، این مطلقاً [درست نیست‌]؛ درست عکس مسئولیّت است. مسئولین دانشگاه اعمّ از مدیران، مدیران ارشد، مدیران وزارتی تا استاد که داخل کلاس است و با دانشجو روبه‌رو است، وظیفه‌شان این است که در این مجموعه‌ی چالشی دانشگاه، سعی کنند این چالشها را هدایت کنند به سمت آن چیزهایی که به مبانی انقلاب منتهی میشود، به هدفهای انقلاب منتهی میشود؛ یعنی جوان را انقلابی بار بیاورند.

مسئولِ مدیریّت دانشگاه وظیفه‌اش چیست؟

مراقب باشید محیط دانشگاه یک جایگاهی نشود برای واگرایی از انقلاب و مفاهیم انقلاب و ارزشهای انقلاب، از تدیّن، از انقلابیگری، از یاد و نام امام بزرگوار؛ این جزو الزامات حتمی است. در دانشگاه ممکن است یک نفری یا یک جمعی، یک گرایشی داشته باشند که به تجزیه‌ی کشور منتهی میشود -این هست، این واقعیّت دارد؛ البتّه شمایی که در دانشگاه هستید، [بدانید] در بعضی از دانشگاه‌ها چنین چیزی هست؛ بنده خبر دارم- این گرایشها قابل تأیید نیست، قابل حمایت نیست. گرایشهایی وجود دارد که کشور را به سمت وابستگی سوق میدهد، باید با اینها همراهی نکرد؛ نمیخواهیم بگوییم با ضرب‌وزور و کار امنیّتی و مانند اینها؛ نه، با همان کار خردمندانه، کار مدیرانه، کار طبیبانه بایستی با این قضایا برخورد کرد

نباید ها در دانشگاه ها

اوّلاً مسئولان آموزش‌عالی -چه بهداشت و درمان، چه وزارت علوم- نگذارند پژوهشگر و نوآور ناامید و خسته بشود، این خطر است. دیدید این آقایان آمدند صحبت کردند، با نشاط و با علاقه. این نشاط باید در کلّ مجموعه‌ی پژوهشکده‌های ما و جایگاه‌های پژوهشی و تحقیقی و محیطهای دانشگاهی سَیَلان(۱۱) داشته باشد، همه باید احساس امید بکنند؛ نگذارید ناامید بشوند، نگذارید خسته بشوند.

نگذارید پژوهشگر و نوآور ناامید و خسته بشود

در دیپلماسی علم -ارتباطات علمی، که بنده هم با آن موافقم- فریب نخوریم. ببینید یک نفری به‌عنوان تاجر می‌آید می‌نشیند با یک اقتصاددان ما، با یک تاجر ما در مثلاً فلان رستوران یا فلان هتل فلان کشور بنا میکند صحبت کردن و قرار معامله گذاشتن، بعد که تحقیق میکنیم معلوم میشود ایشان یک مأمور امنیّتی رژیم صهیونیستی است در لباس یک تاجر، که مقاصدی را دارد دنبال میکند. عین همین قضیّه در مورد علم وجود دارد. بله، از دانشمند خارجی استفاده کنید؛ بنده بارها در جمع دانشجویان گفته‌ام که ما از شاگردی کردن خجالت نمیکشیم، ما شاگردی میکنیم امّا حواسمان باید جمع باشد که در ارتباط علمی و در فراگیری و یادگیری علمی، سوراخی و منفذی و دریچه‌ای برای نفوذ امنیّتی پیدا نشود؛ اینها از همه‌چیز استفاده میکنند برای نفوذ امنیّتی؛ حتّی از علم. این کار اتّفاق افتاده، قبلاً هم شده، امروز هم متأسّفانه دارد در یک‌جاهایی میشود.

دیپلماسی علم

خب آمارهای مقالات علمی را دادند و بنده هم اطّلاع دارم؛ مقالات زیاد شده، [امّا] مقالات علمی باید به سمت نیازهای کشور هدایت بشود. ما امروز در زمینه‌ی نفت احتیاج داریم، در زمینه‌ی کشاورزی احتیاج داریم، در زمینه‌ی صنایع مختلف احتیاج داریم، در زمینه‌ی ارتباطات احتیاج داریم به تحقیق، به مقاله‌نویسی؛ مقالاتی که نوشته میشود در جهت نیاز فلان کشور نباشد. این هم یک نکته است: هدایت مقالات به سمت نیاز کشور.

هدایت مقالات به سمت نیاز کشور

مسئله‌ی نقشه‌ی جامع علمی هم مسئله‌ی بعدی است. البتّه تهیه‌ی این نقشه‌ی جامع چیز خوبی بود، منتها هم باید تبیین بشود برای همه‌ی دانشگاه‌ها، هم باید تبدیل بشود به برنامه.

نقشه‌ی جامع علمی

کار فرهنگی در دانشگاه، اصل است؛ یک کار فوق برنامه، یک کار حاشیه‌ای نیست؛ به کار فرهنگی اهمّیّت باید داده بشود. البتّه معنای کار فرهنگی کنسرت آوردن در دانشگاه یا مثلاً فرض کنید که حرکات موزون در دانشگاه نیست؛(۱۴) اینها کار فرهنگی نیست، اینها کار ضدّ فرهنگی است. کار فرهنگی یعنی کاری که ذهنها را با فرهنگ انقلاب و فرهنگ اسلام آشنا کند

کار فرهنگی در دانشگاه

مسئولان میدان را برای دانشجوهای ارزشی و برای استادان ارزشی باز کنند؛ بگذارند استاد ارزشی و دانشجوی ارزشی، به معنای واقعی کلمه در محیط دانشگاه تنفّس کنند. البتّه سفارش بنده به دانشجوها و اساتید انقلابی ارزشی هم این است که نقش‌آفرینی کنند. ما به جوانها گفتیم افسران جنگ نرم هستید، شما [اساتید] هم فرماندهان جنگ نرم هستید؛ خیلی خب، فرماندهی کنید، نقش‌آفرینی کنید. جنگ نرم در جریان است. از آن‌روزی که بنده گفتم «جنگ نرم» تا امروز که دو سه سال است، شدّت این جنگ چند برابر شده. دشمن دارد میجنگد با ما

فضای باز برای دانشجویان و اساتید ارزشی

بنده گفتم افراد نامطمئن در دانشگاه‌ها حضور پیدا نکنند؛ میگویند آقا، نامطمئن کیست؟ نامطمئن آن کسی است که به یک بهانه‌ای نظام را به چالش میکشد. کدام کشور اجازه میدهد که نظامِ حاکم بر آن کشور به چالش کشیده بشود؟ آمریکا که به ادّعای خودشان مرکز آزادی است اجازه میدهند؟ جان‌اشتاین‌بک -که چند رمان نوشته بود، [مانند] خوشه‌های خشم و مانند اینها که معروف است- مورد سخت‌ترین فشارها قرار گرفت؛ هرکسی اندک کلمه‌ای در آمریکا میگفت که بوی سوسیالیسم -نه سوسیالیسم، تا اندازه‌ای بوی ضعیفی از سوسیالیسم- در آن بود، به انواع مختلف محاصره میکردند؛ از ترور جسمی گرفته تا ترور آبرویی و مانند اینها. این‌جوری هستند؛ نظام را به چالش [نمیگذارند بکشانند]. حالا ما به بهانه‌ی انتخابات، به بهانه‌ی فلان، به بهانه‌ی بَهمان نظام را به چالش [بکشیم‌]! این کسی که نظام را به چالش میکشد به بهانه‌های مختلف، نامطمئن است.

افراد نامطمئن در دانشگاه‌ها حضور پیدا نکنند

انسان‌شناسیِ علوم انسانیِ غربی ناشی است از انسان‌شناسی غربی؛ این خلاصه‌ی مطلب است. نه اینکه ما همه‌ی دستاوردهای علوم انسانی را نفی کنیم؛ نه، هرچه قابل استفاده است باید استفاده کنیم منتها شاکله و ترکیب کلّی علوم انسانی‌ای که از غرب آمده، متّکی است بر جهان‌بینی غربی در مورد انسان و انسان‌شناسی غربی که انسان را چیزی میدانند، [امّا] ما انسان را چیز دیگری میدانیم غیر از آنچه تفکّر مادّی غرب راجع به انسان فکر میکند. بنابراین بایستی علوم انسانیِ اسلامی را [بها بدهیم‌].

علوم انسانی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 224 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:56

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از راه دانا، در حالی که تهران بارها ادعای کشورهای غربی مبنی بر تلاش برای دستیابی به بمب اتمی را رد کرده است، مقام های کنونی و سابق آمریکایی مدعی شدند که دولت اوباما به این نتیجه رسیده است که اورانیوم کشف شده طی سال گذشته در یکی از تاسیسات نظامی مخفی ایران احتمالا مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای قبلی بوده است. بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی هستند که اثراتی از اورانیوم را در تاسیسات نظامی پارچین در جنوب شرق تهران یافته‌اند. این بازرسی‌ها بخشی از توافق هسته‌ای جولای گذشته بین تهران و قدرت‌های جهانی بوده است.

 

ایران بارها تاکید کرده است که تاسیسات نظامی پارچین تنها برای توسعه و آزمایش سلاح‌های متعارف بوده است. دولت اوباما درباره اورانیوم کشف شده که در گزارش دسامبر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به آن اشاره شده، اظهارنظر نکرده ولی مقام‌های آمریکایی در مصاحبه‌های اخیر خود در این باره ادعا کرده‌اند که اورانیوم کشف شده احتمالا مربوط به فعالیت‌های قبلی ایران در زمینه توسعه تسلیحات اتمی بوده که تهران بیش از یک دهه قبل این برنامه را دنبال می‌کرده است.

 

یک مقام ارشد دولت آمریکا در این باره گفت: وجود ذرات اورانیوم در آنجا احتمالا مربوط به یافته‌های ما درباره مشارکت پارچین در برنامه تسلیحات هسته‌ای در گذشته بوده است، ولی وجود اورانیوم به خودی خود نمی‌تواند چیزی را ثابت کند.

 

مقام‌های آمریکایی افزودند: سایر توضیحات احتمالی شاید قابل قبول باشد ولی بعید به نظر می‌رسد.

 

مقام‌های دولت اوباما همچنین گفتند که کشف اورانیوم در تاسیسات پارچین، ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا در این باره را تغییر نداده است که تهران تلاش‌های خود برای ساخت بمب اتمی را در سال 2003 میلادی متوقف کرده است.

 

روبرت آینهورن مذاکره کننده ارشد دولت اوباما با ایران و کارشناس اندیشکده بروکینگز در این باره گفت: فرض در دولت آمریکا این است که این مواد مربوط به آزمایش سلاح‌های هسته‌ای است. شواهد از نظر فنی، ناقص است. ولی دولت آمریکا معتقد است که اطلاعات دیگری در اختیار دارد که این مواد کشف شده، مرتبط با فعالیت‌های تسلیحات هسته‌ای است.

 

یک مقام ارشد آمریکایی نیز اظهار داشت: ما قبلا می‌دانستیم که آنها چه کاری در آنجا می‌کنند. رفتن مجدد به آنجا بعید است که چیز جدیدی را فاش نماید. چیزی که اکنون اهمیت دارد این است که آنها نمی‌توانند این فعالیت‌ها را در آنجا مجددا انجام دهند.

 

یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: پارچین یک مکان نظامی فعال است، و ساخت و ساز در این تاسیسات لزوما نشانگر فعالیت‌های هسته‌ای نیست. در این شرایط، ما هیچ اطلاعاتی نداریم که ما را به این باور برساند که فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده‌ای در ایران در حال انجام است.

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 225 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:56

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس، میثم رضایی اظهار داشت: یکی از مسائلی که مورد اعتراض واردکنندگان غیر رسمی خودرو بود، حذف ناگهانی ثبت سفارش برخی خودروها از روی سایت ثبت سفارش بود، به طوری که ممکن بود پس از انجام ثبت سفارش توسط واردکنندگان رسمی، خودروها از روی سایت حذف شوند که برای حل این مشکل از وزارت صنعت خواستیم انحصار موجود در ثبت سفارش برداشته شود تا باقی افرادی که نمایندگی رسمی ندارند نیز بتوانند ثبت سفارش انجام دهند.

وی با بیان اینکه از طریق مصوبه جدید وزارت صنعت، این مشکل برطرف شد، ادامه داد: این مصوبه هیچ ارتباطی با واردات خودروهای آمریکایی ندارد و زمینه‌ای برای ثبت سفارش یا ترخیص شورلت ایجاد نمی‌کند.

رضایی با اشاره به خروج یکباره پژو از ایران در زمان تحریم، گفت: هیچ اعتمادی نسبت به آمریکا وجود ندارد که ارتباطش را به یکباره با ایران قطع نکند و یا در مدت 10 سال به خودروهای عرضه شده در ایران خدمات پس از فروش ارائه کند.

رضایی با بیان اینکه مصوبه جدید دولت، اصلاحیه‌ای بر مصوبه آخر سازمان حمایت بوده است، گفت: طبق مصوبه وزارت صنعت، ثبت سفارش واردات خودرو در دو مرحله انجام خواهد شد که ابتدا ثبت سفارش اولیه صورت می‌گیرد و پس از آن، در زمان حمل خودرو شماره شاسی به وزارت صنعت اعلام می‌شود و در صورت تأیید وزارت صنعت، اجازه ثبت سفارش مرحله دوم داده می‌شود و کد هشت رقمی برای واردکنندگان صادر می‌شود.

به گفته وی، با مصوبه جدید وزارت صنعت، ثبت سفارش واردات خودرو دارای مدت زمان مشخصی خواهد بود و خودروهای وارداتی به یکباره از سامانه ثبت سفارش حذف نمی‌شوند.

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 180 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:52

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس، بسیج دانشجویی 6 دانشگاه تخصصی تهران بزرگ با صدور بیانیه‌ای در واکنش به برکناری امیر عبداللهیان معاون سابق عربی و آفریقایی وزارت خارجه، اعلام کردند: تغییرات مهره‌های کلیدی و انقلابی وزارت خارجه از جمله امیرعبداللهیان آن هم 3 روز پس از دیدار ظریف با کری، باعث تضعیف جبهه مقاومت می‌شود.

در ابتدای این بیانیه آمده است: چند ماه قبل بود که لابی آمریکایی و ضد ایرانی نایاک و برخی از سران کشورهای عربی در واکنش به مواضع انقلابی و ضد استکباری امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه در تحولات منطقه و نقش تاثیرگذار وی در پیروزی های جبهه مقاومت خواهان برکناری وی شده بودند و این اقدام را در راستای تقویت روابط با عربستان سعودی می‌دانستند.

این تشکل‌های دانشجویی اضافه کردند: در حالی که این روزها جبهه مقاومت توانسته در تحولات منطقه دست برتر خود را نشان دهد، خبر برکناری امیرعبداللهیان معاون انقلابی وزارت خارجه که در این پیروزی‌های جبهه مقاومت نقش موثری داشته است، تعجب و حیرت همگان، بخصوص جنبش دانشجویی را برانگیخت.

در ادامه این بیانیه آمده است: برکناری امیرعبداللهیان دیپلمات کهنه کار و انقلابی وزارت امور خارجه آن هم در فاصله کمتر از 3 روز پس از دیدارهای آقای ظریف و کری در نروژ این شائبه را تقویت کرده است که تغییر مهره‌های کلیدی و موثر در وزارت خارجه اقدامی از قبل هماهنگ شده با طرف آمریکایی و زمینه چینی برای اجرای برجام 2 است.

بسیج دانشجویی 6 دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه آمریکا و هم قطاران غربی و عربی‌اش مدتهاست که با ترفندهای مختلف تلاش کرده‌اند محور مقاومت، به عنوان تنها مانع در برابر نظم نوین آمریکا را تضعیف کنند، اعلام کردند: با این همه امروز حزب الله لبنان و ملت سوریه و انصار الله یمن و حامیان مقاومت در منطقه قوی‌تر از هر زمان دیگری در برابر نقشه های آمریکا در منطقه ایستادگی کرده و جبهه مقاومت با پشتیبانی و حمایت ایران اسلامی، چه در میدان جنگ و چه در سایر عرصه ها، رویای آمریکا برای منطقه را آشفته کرده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این روزها غرب آسیا به صحنه شکست‌های پی در پی آمریکا تبدیل شده است. امروز تقریبا در هیچ کجای دنیا تحولات مطابق با میل و خواسته واشنگتن پیش نمی‌رود. شکست‌های جبهه استکبار به رهبری آمریکا و پیروزی‌های جبهه مقاومت به رهبری ایران نه از راه مذاکره و سازش و بلکه تنها از طریق مقاومت و ایستادگی حاصل شده است. پیروزی هایی که بدون شک مرهون مجاهدت مجاهدان شجاع جبهه مقاومت همانند سردار سلیمانی در صحنه نبرد و همراهی تمام عیار دیپلمات‌های شجاع و انقلابی مثل امیرعبداللهیان در پشتیبانی از جبهه مقاومت حاصل شده است.

این تشکل‌های دانشجویی با بیان اینکه تحرکات دیپلماتیک ایران اسلامی به عنوان ستون جبهه مقاومت،همواره از سوی مردم و مسئولان منطقه و جهان رصد می‌شود، اعلام کردند: تغییرات مهره های کلیدی و انقلابی وزارت خارجه آن هم در این شرایط حساس منطقه و 3 روز پس از دیدار آقای ظریف و کری در نروژ پیام نامناسبی را به متحدان اصلی و دوستان جمهوری اسلامی در منطقه می‌رساند و باعث تضعیف جبهه مقاومت می‌شود.

«سوال ما دانشجویان از وزارت خارجه این است که با توجه به شرایط خاص منطقه و تلاش بیش از پیش جبهه استکبار برای به شکست کشاندن و تضعیف جبهه مقاومت تغییر مهره‌های اصلی وزارت خارجه در این مقطع چه دلیلی دارد؟ در حالی که بنا به اذعان دوست و دشمن آقای امیرعبداللهیان در تحولات منطقه‌ای عراق و سوریه توانسته بود پشتیبانی موثری از جبهه مقاومت ایجاد کند آیا نمی‌بایست وی تا به سرانجام رساندن تحولات سیاسی و نظامی در سوریه در ماموریت خویش باقی می‌ماندند؟

این دانشجویان دانشگاه‌های تهران ضمن ابراز تاسف از تغییر یکی از عناصر انقلابی وزارت خارجه تاکید کردند: تغییرات صورت گرفته در وزارت خارجه در حمایت ایران اسلامی از جبهه مقاومت تاثیری نداشته و همان گونه که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده اند، حمایت از جبهه مقاومت جزء خطوط قرمز و اساسی انقلاب اسلامی است و تحت هیچ شرایطی انقلاب اسلامی دست از حمایت خود از جبهه مقاومت برنخواهد داشت.

این تشکل‌های دانشجویی از وزارت خارجه خواستند در عزل و نصب‌ها دقت بیشتری کرده و از هر گونه نگاه جناحی و سیاسی دوری کند.

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: مسئولان وزارت خارجه لازم است توصیه های رهبر معظم انقلاب در ماه های اخیر به تمامی مسئولان مبنی بر انقلابی بودن و انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن را سرلوحه عمل خود قرار داده و هر چه سریعتر با اتخاذ تصمیماتی انقلابی، امید دشمنان نظام را تبدیل به یاس، و نگرانی دوستداران و مستضعفان جهان را که به حمایت های ایران اسلامی امید بسته اند برطرف کرده و آنها را مسرور کند.

در پایان این بیانیه دانشجویان دانشگاه‌های تهران بار دیگر حمایت خود از همه مسئولان دلسوز و انقلابی وزارت خارجه را در چارچوب تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اعلام کرده و تصریح کردند: بار دیگر به مسئولان وزارت امور خارجه توصیه‌ها و خطوط قرمز رهبر معظم انقلاب در 3 سال گذشته را یادآوری کنیم که مراقبت کنند غیر از موضوع هسته ای در هیچ حوزه ای از جمله تحولات منطقه ای مذاکره با آمریکا ممنوع است.

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 220 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:52

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ امروز  سهولت  دسترسی  مردم  به  انواع  شبکه  های  اجتماعی  باعث  ترغیب  و روی  آوردن جمعیت  بزرگی  از  مردم  دنیا به  حجم  نامحدود  اطلاعات  در  کمترین  زمان  ممکن  شده  است.

 از  پر مخاطب  ترین  شبکه  های  اجتماعی  که  توانسته  جای  پای  خود را  در  خانه  های  مردم  سراسر  جهان  باز کند ، شبکه ی  مجازی  واتس آپ ، اینستا گرام ، تانگو و فیس  بوک  است  که  در  حال  حاضر به  مرجعی  برای  رفتار  و  الگو پذیری جوانان   کشور ما تبدیل شده  است.

به  عقیده ی  بسیاری  از  کارشناسان مسائل اجتماعی  در  حال  حاضر شبکه  های  مجازی   بیشترین قدرت  تاثیر  گذاری  رفتاری  را  بر روی  کاربران  خود دارد.

استفاده از شبکه  های  مجازی  علاوه بر آثار  مثبت  و  دسترسی  آسان مردم  به  حجم  گستر ده ای  از  اطلاعات در  کمترین  زمان  ، در صورت  استفاده  نادرست  مضرات  جبران  ناپذیری فرهنگی  ، اجتماعی  راه به  همراه  دارد.

استقبال  گسترده ی  مردم  از  صفحه  اجتماعی  اینستا  گرام  با عث  تحول  عظیمی  در  نوع  فرهنگ  و سنت  جوانان  کشور  بالاخص  مردم  هرمزگان  شد ، که یکی  از  آثار  مثبت  این  امر  در  قالب  بیداری  هرمزگان  در  موضوع  اخیر  الحاق  بخشی  هایی  از  پارسیان  به  استان  فارس  نمایان  شد.

پس از انتشار خبر الحاق  پنج روستای   پارسیان  به  استان  فارس ، بسیاری  از  هنرمندان  و مسئولین هرمزگانی  با انتشار  عکس  نوشته  های  خود در  صفحات  اجتماعی  به  دفاع  از  حقوق  شهروندی  خود پرداختند  که این  امر  موجب  حرکت  میلیونی  مردم  هرمزگان  در  دیگر  صفحات  اجتماعی  شد.

تصاویر زیر  مربوط  به  بخشی  از  تحرکات  مردمی  در  واکنش  به  خبر الحاق  روستاهای  پارسیا ن به  استان  فارس  تحت تاثیر رسانه های اجتماعی  است.

از دیدگاه  دیگر  استفاده  از  همین شبکه های  اجتماعی  باعث  تغییر فرهنگ  بومی  در  استان  هرمزگان  و روی  آوردن  جمعیت  زیادی  از  جوانان  به  سمت  عکاسی  مدلینگ  و ترویج  بی حجابی  و غرب زدگی  شده است.

این  تحول  فرهنگی  تا جایی  پیش  رفته  که  بعضی  از  کاربران  سودجو  برای  فروش  بیشتر  کالاهای  خود  و حتی  گاهی  برای  لایک  بیشتر و  معروفیت صفحات خود  دست  به  مسابقات  عکاسی مدلینگ گذاشته  اند .

با  گشت  و گذار در صفحات  اجتماعی  استان  هرمزگان  در  می یابیم  که  حس  رقابت  و توهم  زدگی  بسیاری  از  کاربران  را  به  برداشتن  حجاب  و  دریافت  لایک  بیشتر  جهت  دریافت  دلار بیشتر تشویق  می  کند.

نبود  نظارت  از سوی  والدین و بی  خیالی  برخی  از  کاربران  شبکه  های  اجتماعی  نسبت  به  انتشار  عکسهای  خانوادگی  و  آزاد شدن  حریم  خصوصی  همگی از دسته  مسائلی  است  که  می  تواند آثار  مخرب  فرهنگی  را  به  دنبال  داشته  باشد .

آنچه امروزه  باید  مورد توجه  خانواده ها  و مسئولین  در  محتوای  شبکه  های  اجتماعی  قرار  گیرد  ایجاد  انگیزه  در جوانان و پر  کردن  وقت  آنها  با  کارهای  مناسب  است  .

الگو پذیری  نامناسب و  جهت  گیری  جوانان  به  سمت  شبکه های  اجتماعی  می  تواند  آسیب  های  جبران ناپذیری  به  بدنه  جامعه  وارد  کند.

جهت  دادن  شبکه های  اجتماعی  به  زندگی  روزمره  مردم  علاوه  بر آثار  مثبت  دفاع  از  حقوق  شهروندی  و تقویت روحیه  مطالبه  گری  مردم  از  مسئولین  در ایجاد یک  حرکت  منسجم  چون  بیداری  مردم  هرمزگان  ،  می  تواند از  زاویه شیوع  مدلینگ  غربی  بین جوانان  این  استان  مخرب  و غیر  قابل  جبران  باشد.

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 222 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:52

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛روزهای گرم و طولانی و نور داغ خورشید آفتاب سوزانی که این روزها همراه شده است با روز های ماه رمضان و رفتگرانی که گرمی کار و تلاششان روی آفتاب و گرما را هم کم کرده است.(طوبی لمن ضمئ أو جاع لله: خوشا کسی که برای خدا تشنگی یا گرسنگی کشد).

روزه می گیرند و پرتلاش کار می کنند و با خود حسی دارند که ارزش تحمل سختی را به آن ها می دهد: توکل به خداوند؛ به لطف خداوند امید دارند و برای شرمنده نشدن در برابر خانواده سختی را تحمل می کنند با گرد و خاک مبارزه می کنند بی آنکه اجازه دهند گرد و خاک روزه شان را باطل کند.رازی به حکمت خداوند اند و روزه گرفتن هنگام رفتگری را فرصتی از طرف خدا برای نزدیکی بیشتر به او می دانند.

تمیز کردن خیابان ها و تحمل گرمای تابستان با دهان بسته برایشان سخت است اما لذت بندگی خالصانه به خالق در این 16 ،17 ساعت روزه داری همه چیز را از یادشان می برد.

دلخوش هستند به اینکه با حفظ حرمت ماه مهمانی خدا، خود جزی به: خداوند اجر عمل آنان را می دهد (الصوم لی و أنا ، روزه از من است و من پاداش آن را می دهم؛ حدیث قدسی) .

ماه رمضان و روزه گرفتن در هر مکانی و در هر شغلی حال و هوای خاص خود را دارد اما یک دسته از افرادی که در ماه رمضان بدون توجه به سردی یا گرمای هوا به کار خود ادامه می دهند رفتگران و کارگران شهرداری هستند و حتی ممکن است در بعضی از اوقات ماه رمضان مانند شب های قدر کار آن ها دوچندان نیز شود اما آن ها روزه را وظیفه ی خود می دانند.

روزه داری با این شرایط سخت را عاملی را برای بالا بردن دامنه صبر و استقامت خود می دانندجالب آنجاست که در این شرایط نه تنها دست از کار نمی کشند بلکه با شور و اشتیاق بیشتری به کار خود می پردازند و ایمان دارند زحمت آن ها در این شرایط مورد توجه ی خاص خداوند قرار می گیرد.

برای آنکه با حال و هوای آن ها در این ماه و کار کردن با این شرایط بیشتر آشنا شوم به سراغ تعدادی از رفتگران شهر خود رفتم و خواستم حال خود را توصیف کنند.

جواد یکی از این افراد بود که افزود: مطمئنا وقتی خداوند این سختی را از ما خواسته است صبر و تحملش را نیز به ما می دهد.

محمد یکی دیگر از رفتگران گفت: کار با گرد و غبار است و درست است که باید مراقب گرد و غبار برای باطل نشدن روزه مان باشیم ولی این شرایط باعث نمی شود از زیر بار تکلیف خود شانه خالی کنیم.

دیگری بیان کرد: هرچه تلاش و سختی بیشتر باشد به همان اندازه پاداش بیشتری از صاحب این ماه دریافت می کنیم.

و هر یک با اخلاص به کار خود مشغول هستند و راضی به رضای پروردگارشان اما در مورد ارزش و اهمیت روزه و همچنین روزه داری در شرایط سخت مانند افرادی که در بالا توصیف شدند نیز از سوی دین مبین اسلام و در سخنان پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار روایات و احادیثی وجود دارد.

امام باقر (ع) در روایتی می فرمایند: اسلام بر پنج چیز استوار است، بر نماز، زکات، حج، روزه و ولایت.

پس اهمیت روزه تا آنجاست که یکی از 5 رکن اساسی اسلام است و همچنین روزه فواید دیگری نیز دارد از جمله شناسایی افراد مخلص چون روزه با پرهیز از خوردن و نوشیدن و دیگر لذت های دنیوی همراه است برای افرادی که نمی توانند از این امور پرهیز کنند دشوار می شود و در نتیجه تنها افراد مخلص و اهل خضوع و خشوع به این تکلیف الهی عمل می کنند و دست از امور مباح مانند خوردن و نوشیدن بر می دارند.

در نتیجه روزه یکی از مهم ترین آزمون های خداوند برای شناسایی افراد با اخلاص است و حضرت علی (ع) در این مورد می فرمایند:فرض الله الصیام ابتلاء الخلاص الخلق(خداوند روزه را واجب کرد تا به وسیله آن اخلاص خلق را بیازماید)

از سوی دیگر روزه گرفتن به دلیل پرهیز از هواها و لذت های نفسانی عملی سخت است و از این سخت تر روزه گرفتن در گرمای تابستان و با کار و تلاش مانند روزرفتگران است. این نوع روزه گرفتن در حقیقت جزو افضل و بهترین اعمال است زیرا به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) » افضل الاعمال احمزها( بهترین کار ها سخت ترین آنهاست)

همچنین روزه داری در چنین شرایطی و همراه با سختی از نظر پیامبر گرامی اسلام (ص) از مصادیق جهاد شناخته می شود و فرد روزه دارد یک مجاهد در راه خدا است. زیرا به جهاد اکبر نفس در شرایط سخت رفته است.

پیامبر(ص) می فرماید: الصوم فی الحر جهاد (روزه گرفتن در گرما، جهاد است) همچنین امام صادق(ع) نیز درباره روزه داری در گرمای شدید و سخت می فرماید: من صام لله عزوجل یوما ْ الحر فاصابه ظما و کل الله به الف ملک یمسحون فی شده وجهه و یبشرونه حتی اذا افطر (هر کس که در روز بسیار گرم برای خدا روزه بگیرد و تشنه شود خداوند هزار فرشته را می گمارد تا دست به چهره او بکشند و او را بشارت دهند تا هنگامی که افطار کند)

با ایمان به خداوند و وعده های او هیچ سختی و گرمایی انسان را از عبودیت و بندگی او جدا نمی کند بلکه این سختی ها مقام انسان را در نزدیکی به خدا بیشتر می کند و درست مانند کارگران و رفتگرانی که باورها و عقایدشان آن ها را سیراب و ایمانشان به لطف خداوند، آن ها را بی نیاز از غذا می کند.

پس کارگران و رفتگران روزه دار، این روزه داری برا شما مبارک باشد که در سخت ترین شرایط دعوت حق را لبیک گفتید و بهترین میهمان خدا بودید خدا قوت.

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 262 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:47

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه طی حکمی حسین جابری‌انصاری را به عنوان معاون جدید عربی و آفریقا وزارت امور خارجه منصوب کرد.

جابری انصاری پیش از این مسئولیت‌های مدیر گروه مطالعات خاورمیانه و خلیج فارس، مشاور معاونت عربی و آفریقا، مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی و سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه را بر عهده داشته است.

وزیر امور خارجه همچنین طی حکمی، حسین امیرعبداللهیان معاون سابق عربی و آفریقا وزارت امور خارجه را به عنوان مشاور وزیر منصوب کرد.

ظریف همچنین بهرام قاسمی سفیر اسبق ایران در ایرلند، اسپانیا و ایتالیا را به عنوان سخنگوی جدید دستگاه دیپلماسی منصوب کرد.

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 195 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:47

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس، روابط عمومی بانک تجارت در این اطلاعیه نسبت به فیش‌های حقوقی منتشر شده مدیرعامل و رئیس هیات مدیره این بانک واکنش نشان داد.

فیش‌حقوق مدیرعامل بانک تجارت نشان می‌دهد که وی در آذر ماه سال 1394، رقم 710 میلیون تومان به صورت خالص دریافت کرده که مجموع دریافتی در مدت 21 ماه است.

مبلغ واریزی به عنوان مالیات وی به حساب خزانه تنها 172 میلیون و 800 هزار تومان بوده که در واقع خالص دریافتی 21 ماهه وی پس از حذف کسری‌ها، 710 میلیون تومان بوده است.

همچنین طبق اسناد منتشر شده مدیرعامل بانک در سال 93 یک میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد یک درصد از بانک تجارت دریافت کرده که 45 برابر حقوق ماهیانه وی است.

همچنین فیش‌ مربوط به رئیس هیات مدیره که در سال 93 به کار دعوت شد نشان می‌دهد که وی در دی ماه سال 94 به غیر از فیش حقوقی، 600 میلیون تومان با عناوین دیگر و به صورت خالص پس از کسورات مختلف از جمله اقساط وام قرض الحسنه (با یک درصد کارمزد و 40 برابر حقوق) مبلغ 480 میلیون تومان دریافت کرده است.

در اطلاعیه بانک تجارت در این باره آمده است: مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک تجارت به ترتیب طی سال‌های 1386 و 1389 از خدمت در بانک تجارت بازنشسته شده و در تاریخ نهم فروردین ماه 1393 با تصمیم نمایندگان قانونی سهامداران و تایید وزارت امور اقتصادی و دارایی و نیز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سمت‌های یاد شده منصوب گردیده‌اند.

با توجه به مصوبه مورخ 93/12/22 مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکار افتادگی و پس انداز کارکنان بانک‌ها در خصوص اعاده به خدمت افراد بازنشسته صرفا در سمت اعضای هیات مدیره، اداره جبران خدمات بانک تجارت با صدور یک سند حسابداری اقدام به بازگشت کلیه مبالغ واریزی به حساب نامبردگان با دو عنوان «حقوق بازنشستگی و شاغل به عنوان قراردادی» (در طول سالهای 93 تا آذر94) و واریز مجدد صرفاً یک حقوق به عنوان شاغل رسمی کرده است.

آنچه در سند مخدوش منتشره در برخی رسانه‌ها منعکس شده، مبلغ حقوق دریافتی نامبردگان نبوده، بلکه نشان دهنده کلیه اجزاء مبلغی است که بابت تطبیق و یکپارچه‌سازی حقوق دوران بازنشستگی و حقوق و مزایای ناشی از آغاز به کار مجدد (از تاریخ 93/01/09 تا پایان آذر ماه 94 به مدت 21 ماه) به حساب بستانکار بانک (و نه حساب حقوقی نامبردگان) منظور شده است.

روابط عمومی بانک تجارت کلیه اسناد و مدارک مربوط به این موضوع را به وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان سهامداران عمده بانک تسلیم نموده و این آمادگی را دارد تا در صورت صدور دستور مراجع ذی‌صلاح، به منظور تنویر افکار هم میهنان شریف و اطمینان و استواری اعتماد سهامداران و مشتریان ارجمند بانک، این اسناد را منتشر کند.

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 209 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:47

مسئله‌ای که روی آن تأکید دارم، سرعت رشد علمی است. امروز احتیاج داریم رشد علمی را سرعت ببخشیم. ما اقلاً ۶۰-۷۰ سال توسط حکومت‌های خائن یا غافل عقب نگه داشته شده‌ایم. اگر بخواهیم پیش برویم نمی‌توانیم باسرعت همان کسانی که جلو هستند حرکت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛مسئله‌ای که روی آن تأکید دارم، سرعت رشد علمی است. امروز احتیاج داریم رشد علمی را سرعت ببخشیم. ما اقلاً ۶۰-۷۰ سال توسط حکومت‌های خائن یا غافل عقب نگه داشته شده‌ایم. اگر بخواهیم پیش برویم نمی‌توانیم باسرعت همان کسانی که جلو هستند حرکت کنیم.

20

 انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 222 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 12:23

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ به نقل از فرهنگ کده ؛ باشروع ماه مبارک رمضان 125 بازدید ازمراکزتهیه وتوزیع موادغذایی و20 مورد ازمراکز حساس نظیر اغذیه وفروشی ها ورستوران ها و7 مسجد توسط بازرسان وکارشناسان بهداشت محیط این شهرستان صورت گرفت که در این بازدید ها 600 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته جمع آوری ومعدوم شد.

این موادغذایی شامل :زولوبیا وبامیه از سوپرمارکت ها ونوشیدنی های حاوی رنگ غیرمجاز پودر شربت،ماست ودوغ،سوسیس وکالباس تاریخ گذشته بود.

معصومه امیرمحمودی مسئول بهداشت محیط شهرستان جاسک در این باره گفت :مردم می توانند درصورت مشاهده هرگونه موادغیربهداشتی دراماکن تهیه وتوزیع موادخوراکی سریعاَ موارد را به بهداشت محیط شبکه بهداشت ودرمان جاسک درمیان بگذارند. وی از مردم خواست به هنگام خرید علاوه بر تاریخ و انقضا به شکل وخواص ظاهری بویژه مواد پرتینی بیشتردقت کنند و از دستفروشان دوره گرد چیزی خریداری نکرده و ازخرید شیر و دوغ سنتی تهیه شده جدا خوداری کنند .

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 251 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 12:23

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای در دیداری با استادان دانشگاه‌ها و پژوهشگران در 29 خرداد ماه سال جاری عنوان کردند؛ «افزایش سرعت رشد علمی در دانشگاهها و مراکز علمی»، «ایجاد و تقویت احساس هویت افتخارآمیز ایرانی- اسلامی در جوانان»، «انقلابی بودن دانشگاهها و دانشجویان»، و «نقش آفرینی واقعی فرماندهان و افسران جنگ نرم»، از جمله الزامات تبدیل شدنِ نظام اسلامی به یک قدرت علمی مطرح، و الگوی مردم سالاری همراه با اسلام و معنویت، در دنیا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای در دیداری با استادان دانشگاه‌ها و پژوهشگران در 29 خرداد ماه سال جاری عنوان کردند؛ «افزایش سرعت رشد علمی در دانشگاهها و مراکز علمی»، «ایجاد و تقویت احساس هویت افتخارآمیز ایرانی- اسلامی در جوانان»، «انقلابی بودن دانشگاهها و دانشجویان»، و «نقش آفرینی واقعی فرماندهان و افسران جنگ نرم»، از جمله الزامات تبدیل شدنِ نظام اسلامی به یک قدرت علمی مطرح، و الگوی مردم سالاری همراه با اسلام و معنویت، در دنیا است.

حضور و سخنرانی رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی

انتهای پیام/ی

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 217 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 12:23

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس، قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران با اعلام این خبر گفت: متأسفانه برخی شبکه‌های معاند در تلاشند حادثه روز جمعه منطقه شهران را یک موضوع امنیتی جلوه دهند.

وی گفت: براساس کارشناسی‌های دقیقی که در 2 روز گذشته در این منطقه از سوی کارشناسان رسمی دادگستری تهران صورت گرفته اینگونه ادعاها کذب است.

سرپرست دادسرای جنایی تهران تصریح کرد: حادثه روز جامعه به طور قطع ناشی از رانش زمین و سپس انفجار لوله گاز بوده اما اینکه این رانش به دلیل شسته شدن زمین، نشت آب و یا فعالیت کارگاه ساخت مترو بوده امری است که از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

وی تصریح کرد: قویاً و براساس شواهد علمی موجود، امنیتی بودن این حادثه کذب محض است و به زودی نتیجه کارشناسی‌های دقیق کارشناسان اعلام خواهد شد.

قاضی شهریاری همچنین با تأیید خبر کشف جسد کارگر افغانستانی 23 ساله گفت: همانطور که روز جمعه غروب اعلام کردیم شاهدان فقدان 2 نفر را گزارش داده بودند که یک راننده لودر و یک کارگر افغانستانی بودند.

وی افزود: ساعتی قبل جسد کارگر 23 ساله کشف شد و تلاش برای کشف راننده لودر همچنان ادامه دارد.

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 231 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:34

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز و به نقل از فارس، مدافعان حرم محمد امین کریمیان از شهرستان بابلسر و مهدی عسگری از کرج که برای مبارزه با طرفداران اسلام آمریکایی عازم سوریه شده بودند حین مبارزه با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسیدند.


شهید مهدی عسگری


شهید محمد امین کریمیان

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 206 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:34

1-    کلیه بازیکنان تیم ملی برابر قوانین می باید از مورخه 95/3/16 لغایت 95/3/30 (به مدت دوهفته) به استراحت غیر فوتبالی مبادرت ورزیده و در تمرینات ملی و باشگاهی شرکت ننمایند.
2-    تیم ملی بزرگسال ایران از تاریخ 95/3/31 لغایت 95/4/27 دو اردو با حضور بازیکنان دعوت شده برگزار می نماید.
3-    40 نفر از بازیکنان تیم ملی که اسامی آنها به AFC  و FIFA اعلان شده است، تمامأ می بایست از لحاظ پزشکی زیر نظر و تحت مراقبت کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال باشند.
متأسفانه برخی از مربیان حاضر در لیگ برتر بدون اطلاع از ارسال این نامه به باشگاه مربوطه اظهار نظر های خلاف واقعی را انجام می‌دهند که بیشتر به ضرر فوتبال و منافع تیم ملی است.

درضمن از باشگاه هایی که همکاری لازم را با تیم ملی کشورمان  داشته تشکر می کنیم و امیدواریم در آینده این همکاری و همراهی مانند گذشته تداوم داشته باشد.

هرمزگان زیبا...
ما را در سایت هرمزگان زیبا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان hormoz بازدید : 243 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 4:34